ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ


Σχολική χρονιά 2015 - 2016

Μια καινούρια σχολική χρονιά ξεκινάει.
Φατσούλες τρομαγμένες, διστακτικές, παραπονιάρικες, μα πάνω απ' όλα έτοιμες για δράση και έντονες συγκινήσεις.
·    Μια μεγάλη αγκαλιά και ένα γλυκό χαμόγελο για το καλωσόρισμα της νέας χρονιάς.
·    Μια νότα αισιοδοξίας από τα μωράκια μας (1,5 χρονών)
·    Μια γλυκιά καλημέρα από τα βρεφάκια μας (2 χρονών)
·    Τα πράγματα σοβαρεύουν ανοίγουν τα σχολεία! (2,5 χρονών)
       Μια παρέα είμαστε, με τα θέλω μας & τα πρέπει, με γέλιο & με δάκρυ που θα καταφέρουμε κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς να αγαπήσουμε ο ένας τον άλλο μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης που θα μας βοηθήσει όλους αλλά και καθένα ξεχωριστά να αναπτυχθούμε κοινωνικοσυναισθηματικά, να αποκτήσουμε γνώσεις και να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες μας.
·  Αγάπη - σεβασμός στον άλλο (γνωρίζω τους κανόνες της τάξης μου 2,5 χρονών)
·  Ένας φίλος είναι πολύτιμος βοηθός - ο Πρασινούλης με βοηθάει και μου υπενθυμίζει τους κανόνες 3,5 χρονών
       Η παιδαγωγική προσέγγιση της NeverLand ενθαρρύνει την κοινή εργασία παιδιών και παιδαγωγών σε μια συνεχή ανταλλαγής απόψεων και εμπειριών, δημιουργικότητας, μάθησης και απόκτησης γνώσεων. Το σχολείο της NeverLand δεν προετοιμάζει τα παιδιά για τη ζωή αλλά είναι μέρος της ζωής.
·        Γωνιές και ελεύθερο παιχνίδι βασισμένο σε κανόνες.

Σχολική χρονιά 2013 - 2014

Το πρόγραμμα που ακολουθούμε στον Παιδικό Σταθμό Νηπιαγωγείο μας προσαρμόζεται στις ανάγκες και στις απαιτήσεις των παιδιών που φοιτούν κάθε χρόνο καθώς επίσης και στο αναπτυξιακό επίπεδο τους, γι’ αυτό και διαφέρει από χρονιά σε χρονιά ή από ένα Νηπιαγωγείο σε ένα άλλο.
Σκοπός του Νηπιαγωγείου περισσότερο και από την κατάκτηση γνώσεων και από την ανάπτυξη δεξιοτήτων, είναι η υιοθέτηση θετικής στάσης απέναντι στη μάθηση.
Αυτό επιτυγχάνεται με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διδασκαλία. Ένα λειτουργικό και πλούσιο σε ερεθίσματα μαθησιακό περιβάλλον προτρέπει τα παιδιά να επιλέγουν ελεύθερα δραστηριότητες και τα ενθαρρύνει να εξερευνούν και να ανακαλύπτουν.
Μ αυτό τον τρόπο τα παιδιά χωρίς πίεση, με σεβασμό στους προσωπικούς τους ρυθμούς, χωρίς συγκρίσεις και διακρίσεις, κατακτούν γνώσεις, αναπτύσσουν δεξιότητες, αλλά πρωτίστως << μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν >>.
Ξεναγηθήκαμε στο χώρο του νηπιαγωγείου μας και μάθαμε τους κανόνες λειτουργίας κάθε χώρου για την εύρυθμη προσαρμογή μας στη σχολική ζωή.
Γνωρίζουμε τη τάξη μας και τις καθημερινές δραστηριότητες.
α) Κάθε μέρα όταν ερχόμαστε στο Νηπιαγωγείο καθόμαστε στη παρεούλα και αφού πούμε το τραγουδάκι της Καλημέρας βρίσκουμε και βάζουμε την ημερομηνία στο ημερολόγιό μας καθώς επίσης και τον καιρό. Οργανώσαμε και γνωρίσαμε το ημερολόγιο της τάξης μας.
β) Κάθε μέρα όταν ερχόμαστε στο Νηπιαγωγείο ψάχνουμε, βρίσκουμε και κρεμάμε το όνομά μας στο παρουσιολόγιο της τάξης μας. Φτιάξαμε το παρουσιολόγιό μας και συζητήσαμε για την χρησιμότητά του.
γ) Αποκτήσαμε ο καθένας το δικό του προσωπικό χώρο στο σχολείο. Βρήκαμε το όνομα μας και την φωτογραφία μας και επιλέξαμε το συρταράκι που θα αποθηκεύουμε τις ζωγραφιές και τις εργασίες μας.
(παρατηρώντας τις καθημερινές δραστηριότητες διαπιστώνουμε ότι τα παιδιά καθημερινά πάρα πολλές φορές καλούνται να αναγνωρίσουν και να επιλέξουν το όνομά τους. Επίσης από την αρχή της χρονιάς καλούνται να γράφουν το όνομά τους σε κάθε εργασία που τους δίνεται και σε κάθε ζωγραφιά που κάνουν. Έτσι βάζουμε τα θεμέλια του αναδυόμενου εγγραμματισμού των παιδιών)
Σχεδιασμός και οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος.
Ο χώρος του νηπιαγωγείου έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική σημασία για αυτό πρέπει να είναι ευχάριστος, ελκυστικός, να προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών, να προωθεί την αυτονομία και συγχρόνως τη συνεργασία τόσο μεταξύ των παιδιών, όσο και μεταξύ εκπαιδευτικού-παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο ο χώρος της κάθε τάξης διαμορφώνεται σε «γωνιές», περιοχές δηλαδή διαφορετικών ενδιαφερόντων, εξοπλισμένων με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό ανάλογο με το συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας. Οι γωνιές προσφέρονται για εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, ενοποιούν τη μάθηση και επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος που ενισχύει τις ανάγκες των παιδιών για κίνηση, έκφραση, δημιουργία, μάθηση, αυτονομία, αισθητική απόλαυση, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, προώθηση επιλογών και δραστηριοτήτων. Η όλη διαμόρφωση του χώρου σε γωνιές δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να παρατηρούν, να μιλούν, να αλληλεπιδρούν, να επιχειρηματολογούν, να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν, να ανακοινώνουν, να κατασκευάζουν, να δημιουργούν.
α) Γωνιά ζωγραφικής. Γνωρίσαμε τα υλικά που έχουμε για ζωγραφική, όπως μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, τέμπερες, στένσιλ, σφραγίδες, χαρτιά, νερομπογιές κ.τ.λ. από τι αποτελούνται και πως τα χρησιμοποιούμε.
β) Γωνιά οικοδομικού υλικού. Ομαδοποιήσαμε τα παιχνίδια του οικοδομικού υλικού με βάση το υλικό από το οποίο αποτελούνται και τέλος τακτοποιήσαμε το υλικό στα αντίστοιχα συρτάρια
γ) Γωνιά της βιβλιοθήκης. Οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης. Διαλέξαμε βιβλία, τα αντιστοιχίσαμε με τις φωτοτυπίες τους, συζητήσαμε για το εξώφυλλο που γράφει τον τίτλο και που το όνομα του συγγραφέα, μιλήσαμε για το οπισθόφυλλο όπου είναι γραμμένη με λίγα λόγια η ιστορία του βιβλίου, μιλήσαμε για τους κανόνες δανεισμού και αποφασίσαμε κάθε Παρασκευή να δανειζόμαστε ένα βιβλίο.
δ) Γωνιά Μαστορέματος. Γνωρίσαμε το υλικό της γωνιάς αυτής, μάθαμε πως να το χρησιμοποιούμε και το τακτοποιήσαμε στο συρτάρι του.
ε) Γωνιά πλαστοζυμαράκια. Μάθαμε με ποιο τρόπο χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο υλικό.
Στ) Γωνιά μανάβικο. Γνωρίσαμε τα υλικά της γωνιάς και τακτοποιήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά ανάλογα με την κατηγορία που ανήκουν. Τέλος μάθαμε πως να παίζουμε στην γωνιά.
Όταν ολοκληρώσαμε τη γνωριμία μας με τις γωνιές της τάξης μας, συναποφασίσαμε και για τον τρόπο λειτουργίας τους έτσι ώστε να παίζουμε αρμονικά και με ασφάλεια. Αποφασίσαμε να συμβουλευόμαστε τις καρτέλες τις κάθε γωνιάς αντίστοιχα, που αναφέρουν πόσα άτομα μπορούν να παίζουν και να κολλάμε το όνομα μας.
Κατά την εξέλιξη των παραπάνω δραστηριοτήτων, στην ομάδα προέκυψαν κάποια προβλήματα συμπεριφοράς π.χ. μιλούσαμε όλοι μαζί με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ακούσουμε και να καταλάβουμε, χειροδικούσαμε διεκδικώντας κάτι, σηκωνόμασταν και φεύγαμε από την παρεούλα χωρίς να πάρουμε άδεια κ.τ.λ. Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε και αποφασίσαμε, ότι θα έπρεπε να βάλουμε κανόνες και να τους σεβόμαστε όλοι αν θέλαμε να συμβιώσουμε αρμονικά και να χαρούμε το παιχνίδι μας.
Εργασία σε ομάδες
Στο νηπιαγωγείο μας προτιμούμε δραστηριότητες που βασίζονται στην δυναμική της ομάδας γι’ αυτό το λόγο τονίζουμε στα παιδιά την σπουδαιότητα της ομάδας και συζητάμε για τα πλεονεκτήματα της, τις συμπεριφορές που απαιτούνται για να είναι αποτελεσματική η συνεργασία, την ανάγκη στην τήρηση κανόνων, την αποφυγή συμπεριφορών που εμποδίζουν τη συνεργασία. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να διευκρινισθεί ότι η μάθηση με ομάδες εργασίας δεν αναφέρεται σε απλές συναθροίσεις ατόμων καθισμένων γύρω από ένα τραπέζι οι οποίοι εργάζονται κυρίως ατομικά, αλλά σε σχηματισμό ομάδων στο πλαίσιο της διδακτικής διαδικασίας για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου μαθησιακού στόχου.
Οι συνεργατικές προσπάθειες παρουσιάζουν υψηλότερη επίδοση και μεγαλύτερη παραγωγικότητα
•καταλήγουν σε περισσότερη κοινωνική υποστήριξη
•οδηγούν σε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και ψυχική υγεία.
Κανόνες σωστής συμπεριφοράς
Μαζευτήκαμε στην παρεούλα, αναφέραμε τα προβλήματα που προκύπτουν και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα αποφύγουμε. Σκεφτήκαμε και είπαμε όλοι μαζί κανόνες σωστής συμπεριφοράς. Αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τους κανόνες της τάξης μας και να τους κρεμάσουμε στο τοίχο για να τους συμβουλευόμαστε όλη τη χρονιά! (δεξιότητα συνεργασίας, ανάπτυξη διαλόγου και συζήτησης)
21 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα ειρήνης

Στις 20 Σεπτεμβρίου με αφορμή την επόμενη μέρα που ήταν η παγκόσμια Ημέρα ειρήνης διαβάσαμε το βιβλίο «Μπλε σύννεφο» και σχολιάσαμε το περιεχόμενο καθώς και τις εικόνες του. Επίσης μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί ο πόλεμος.(ανάπτυξη προφορικού λόγου, εμπλουτισμός λεξιλογίου) Είδαμε βίντεο στο διαδίκτυο με θέμα την ειρήνη και συζητήσαμε τι είναι τελικά η ειρήνη. Η κυρία Μαρία έφερε στην τάξη μας ένα δέντρο και αποφασίσαμε να κόψουμε μήλα και να γράψουμε μέσα τους τι είναι για μας ειρήνη. Τέλος γράψαμε τον τίτλο του δέντρου μας για να μπορούν όλοι να το αναγνωρίσουν.

Σχολική χρονιά 2012 - 2013

Τέλος Σεπτεμβρίου ολοκληρώθηκαν οι εγγραφές και χωριστήκαμε σε 3 μικρά τμήματα ανάλογα με την ηλικία μας . Κατά τη διάρκεια του μήνα παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας, γνωρίσαμε τους χώρους του παιδικού, εξοικειωθήκαμε με τη λειτουργία του προγράμματος και προσαρμοστήκαμε στην σχολική ζωή!   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου